کاربر گرامی، محتوای این صفحه از سایت قدیمی مجیدآنلاین در این بخش قرار گرفته شده است، از این رو ممکن است مشکلاتی در این صفحه وجود داشته باشد.
از شما تقاضا می‌کنیم، مشکلات این صفحه را با ارسال لینک مقاله از طریق صفحه تماس با ما اطلاع دهید.

نوشته پيتزايي - قسمت اول (ساختن نان پيتزا)

 

با سلام در این آموزش شما یاد می گیرید که به چه صورت می توان یک نوشته پیتزایی در فتوشاپ رسم کنيد

اين آموزش در چهار قسمت تنظيم شده است. در قسمت اول طريقه ساختن نان پيتزا را فرا خواهيد گرفت.

این آموزش کاملا با سیستم actionفتوشاپ سازگاری دارد اگر شما مبتدی هستید و تسلط کافی به فتوشاپ ندارید مراحل این آموزش را
قدم به قدم و همانطوری که ذکر شده و با همان متغیر ها اجرا کنید و در صورت برخورد با مشکلی در مورد این آموزش به
انجمن فتوشاپ مراجعه کنید و در صورتی که مشکل شما حل نشد با نویسنده این آموزش تماس بگیرید کنید ...

 

  

   ابتدا یک فایل جدید با اندازه 600 در 350 پیکسل ایجاد کنید و متن خود را با رنگ

  سیاه و با یک فنت توپر و کلفت بنویسید و به منوی layerرفته و گزینه flatten image

  را بر گزینید که با این کار لایه متن شما و لایه background شما تبدیل به یک لایه

  می شوند . به قسمت channelها رفته و کانال blueرا کشیده و روی دکمه

   create new channel []رها کنید که با این کار یک کپی از کانال blue به نام

  blue copyایجاد می شود سپس روی کانال ایجاد شده دو بار کلیک کنید و در

  پنجره channel optionدر قسمت name کلمه origرا تایپ کنید که با این کار نام

  کانال جاری به origتغییر نام می دهد سپس کلید های میانبر [ctrl+i]را بفشارید

   یا به منوی image رفته و از گزینه adjustmentsگزینه invertرا انتخاب کنید و مجدد

  کانال origرا کشیده و روی دکمه  create new channel []رها کنید سپس

   مانند گذشته روی کانال ایجاد شده دو بار کلیک و نام این کانال را به crustتغییر

   دهید سپس در حالی که کانال crustانتخاب شده است به منوی edit رفته و گزینه

   fillرا انتخاب کنید و در پنجره fillحالت :useرا blackقرار دهید که با این کار کانال

   crustتماما به رنگ سیاه در می آید سپس به منوی selectرفته و گزینه

  load selectionرا انتخاب کنید و در پنجره load selectionو در قسمت channelکانال

  origرا که قبلا ساخته بوده ایم انتخاب کنید که با این کار محدوده نوشته شما در

  کانال crustبه حالت سلکت در می آید

  

    به منوی selectرفته و از مجموعه modify گزینه expandرا انتخاب کنید و در پنجره

  expand selectionمقدار expand byرا 8پیکسل قرار دهید و به منوی editرفته و گزینه

   fillرا انتخاب کنید و حالت useرا whiteانتخاب کنید که با این عمل منطقه سلکت

   شده به رنگ سفید در می آید سپس کلیدهای میانبر [ctrl+d]را بفشارید تا

   منطقه سلکت شده از حالت سلکت خارج شود . به منوی filterرفته و از مجموعه

  فیلترهای blurفیلتر gaussian blurرا بر گزینید و در این فیلتر مقدار radiusرا 4قرار

  دهید و فیلتر را روی کانال جاری اجرا کنید سپس کلید های میانبر [ctrl+l]را

  بفشارید یا به منوی image رفته و از گزینه adjustmentsگزینه levelsرا انتخاب کنید

  و آن را مانند شکل زیر تنظیم کنید :

  

   به پنل layersرفته و لایه background را انتخاب و لایه جدید ایجاد کنید برای این کار

   کلید های میانبر [shift+ctrl+n]را بفشارید یا به منوی layerرفته و از گزینه new

  گزینه layerرا انتخاب کنید و در پنجره new layerدر قسمت nameکلمه crustرا تایپ

  کنید که با این کار یک لایه به نام crustدر بالای لایه background ایجاد می شود

  سپس به قسمت channelباز گشته و کانال RGBرا انتخاب کنید و به منوی edit رفته

  و گزینه fillرا انتخاب کنید و در پنجره fillحالت USEرا whiteانتخاب کنید که با این

  عمل  کانال RGBبه رنگ سفید در می آید سپس کانال crustرا انتخاب کنید و به

  منوی فیلتر رفته و  از مجموعه فیلترها pixelate فیلتر crystallizeرا بر گزینید و در این

  فیلتر مقدار cell sizeرا برابر با 8قرار دهید و فیلتر را اجرا کنید سپس مجدد به منوی

  filter رفته  و از مجموعه فیلترهای sketchفیلتر stampرا بر گزینید و در این فیلتر

  مقدار light/dark balanceرا برابر با 25و مقدار smoothnessرا برابر با 5قرار دهید

  و فیلتر را روی کانال اجرا کنید مجدد به منوی filterرفته و از مجموعه فیلتر blurفیلتر

  gaussian blur را برگزینید و در این فیلتر مقدار radiusرا برابر با 4 قرار دهید و فیلتر را

  روی کانال جاری اجرا کنید سپس کلید های میانبر [ctrl+l]را بفشارید تا پنجره

  levels فعال شود و این پنجره را مانند شکل زیر تنظیم کنید:

  

  در حالی که کلید [ctrl] روی کیبورد را پایین  نگه داشته اید روی کانال crustکلیک

  کنید که با این کار محدوده این کانال به صورت سلکت شده در می آید سپس کانال

  RGBرا انتخاب کنید و به منوی editرفته و گزینه fillرا انتخاب کنید و در پنجره fillحالت

  useرا blackانتخاب کنید که با این کار در کانال RGBمحدوده سلکت شده به رنگ

  سیاه در می آیند سپس کلید های میانبر [ctrl+d]را بفشارید تا محدوده سلکت

  شده از حالت سلکت خارج شود . به منوی filterرفته و از مجموعه فیلتر های

  blur فیلتر gaussian blur را انتخاب کنید و در این فیلتر مقدار radiusرا برابر با 8قرار

  دهید و فیلتر را روی این کانال اجرا کنید سپس مجدد به منوی filter رفته و از

  مجموعه فیلتر stylizeفیلتر embossرا انتخاب کنید و در این فیلتر مقدار angleرا برابر

   با 135و مقدار heightرا برابر با 4و مقدار amountرا برابر با 150درصد قرار دهید.

  به منوی filterرفته و از مجموعه فیلتر های blurفیلتر gaussian blur را بر گزینید و در

  این فیلتر مقدار radiusرا برابر با 3قرار دهید و این فیلتر را روی کانال خود اجرا کنید

 

   

   در حالی که کانال RGBانتخاب شده است به منوی SELECT رفته و گزینه

  load selectionرا انتخاب کنید و در پنجره این گزینه در قسمت channelکانال crusکه

  قبلا ساخته بودیم را انتخاب کنید و به منوی select رفته و گزینه featherرا انتخاب

  و در پنجره مربوط به این گزینه مقدار feather radiusرا برابر با 4قرار دهید سپس

  کلید های میانبر [shift+ctrl+i]را بفشارید که با این کار قسمتهایی که سلکت شده

  نیستند به حالت سلکت در می آیند . به منوی edit رفته و گزینه fillرا برگزینید

  و در پنجره مربوط به این گزینه حالت use را black قرار دهید که با این عمل مناطق

  سلکت شده به رنگ سیاه در می آیند سپس به منوی edit رفته و گزینه fade fill

  را انتخاب کنید و در پنجره مربوط به این گزینه مقدار opaciyرا برابر با 50قرار دهید

  سپس کلید های میانبر [ctrl+d]را بفشارید که با این عمل قسمتهای سلکت شده

  از حالت سلکت در آیند سپس به روش یاد شده یک لایه جدید با نام textureایجاد

  کنید و به منوی edit رفته و گزینه fillرا انتخاب کنید و حالت use را whiteقرار دهید

  سپس به منوی filter رفته و از مجموعه فیلتر های noise فیلتر add noiseرا انتخاب

  کنید و در این فیلتر مقدرا amountرا برابر با 24.71قرار دهید و حالت distripbution

  را gaussianانتخاب کنبد و گزینه monochromaticرا تیک دار کنید و فیلتر را روی لایه

  texture اجرا کنید و کلید های میانبر [ctrl+l]را بفشارید و پنجره levels را مانند

  شکل زیر تنظیم کنید:

  

  به منوی filter رفته و از مجموعه فیلتر های blurفیلتر gaussian blurرا انتخاب کنید

  و در این فیلتر مقدار radiusرا 1قرار دهید و فیلتر را روی لایه textureاجرا کنید سپس

  کلید های میانبر [ctrl+l]را بفشارید و  پنجره levelsرا مانند شکل زیر تنظیم کنید:

  سپس به پنل channelرفته و کانال blueرا کشیده و روی دکمه

   create new channel []رها کنید روی کانال ایجاد شده به نام blue copy

  دو با کلیک کنید سپس نام این کانال را به textureتغییر نام دهید و کانال RGB

  را انتخاب کنید و به منوی EDITرفته و گزینه FILLرا انتخاب کنید و حالت USEرا

  WHITEانتخاب کنید که با این کار کانال RGBبه رنگ سفید در می آید .

  به منوی SELECTرفته و گزینه LOAD SELECTIONرا انتخاب کنید و در پنجره مربوطه

  حالت CHANNELرا کانال TEXTUREرا انتخاب کنید و کلید های میانبر

  [SHIFT+CTRL+I]را بفشارید تا مناطق سلکت نشده به حالت سلکت شده در آیند

  سپس به منوی EDIT رفته و گزینه FILLرا انتخاب کنید و در این گزینه حالت USEرا

  BLACKقرار دهید که با این کار مناطق سلکت شده به رنگ سیاه در می آیند

  سپس کلید های [ctrl+d]را بفشارید تا مناطق سلکت شده از حالت انتخاب در

  آیند سپس مجدد به منوی select رفته و گزینه load selectionرا بر گزینید و در پنجره

  این گزینه در قسمت channelکانال textureرا انتخاب کنید و دکمه deleteروی کیبورد

  را بفشارید که با این کار قسمت انتخاب شده پاک می شوند . کلید های میانبر

   [ctrl+d]را بفشارید سپس مجدد به منوی selectرفته و گزینه load selection

   انتخاب کنید و در این گزینه در قسمت channelکانالcrustرا که قبلا ساخته بودیم

  انتخاب کنید و به منوی selectرفته و گزینه feather را انتخاب کنید و در این گزینه

  feather radiusمقدار را برابر با 4 قرار دهید و کلید های میانبر [shift+ctrl+i]را 

  بفشاریدسپس دکمه deleteروی کیبورد خود را بفشارید و کلید های میانبر

  [ctrl+d]را بفشارید تا مناطق سلکت شده از حالت سلکت خارج شوند

  

  لایه textureرا انتخاب کنید و روی دکمه lock transparent pixels[]کلیک کنید

  سپس به منوی editرفته و گزینه fillرا انتخاب کنید و حالت use را blackقرار هید

  سپس دوباره روی دکمه lock transparent pixels[] کلیک کنید تا لایه شما از

  حالت قفل شده خارج شود سپس روی لایه textureدوبار کلیک کنید تا پنجره

  layer styleفعال شود و قسمت bevel and embossرا فعال سازید و این قسمت را

  مانند شکل زیر تنظیم کنید:

  سپس لایه crustرا انتخاب کنید و روی مربع کوچک کنار لایه texture[]تا لایه

  textureبه لایه crustلینک شود و به منوی layerرفته و گزینه merge linkedرا انتخاب

  کنید تا دو. لایه به هم لینک شده با هم ترکیب شوند سپس به منوی filter رفته و

  از مجموعه فیلتر های noiseفیلتر add noiseرا انتخاب کنید و در این فیلتر مقدار

  amountرا برابر با 2.35قرار دهید و در قسمت distripbutionگزینه gaussianرا انتخاب

  کنید وmonochromaticرا تیک دار کنید و به روش یاد شده یک لایه به نام texture

  ایجاد کنید سپس کلید میانبر [d]را بفشارید تا رنگهای شما به صورت پیش فرض

  تغییر یابد و به منوی filterرفته و از مجموعه فیلترهای renderفیلتر cloudsرا انتخاب

  کنید سپس به منوی filterرفته و از مجموعه فیلترهای artisticفیلتر dry brush

  را انتخاب کنید و در این فیلتر مقدار brush size را برابر با 2و مقدار brush detailرا

  برابر با 8و مقدار textureرا برابر با 1 قرار دهید و این فیلتر را روی لایه texture اجرا

  کنید سپس با3مرتبه زدن  کلید های میانبر [ctrl+f] فیلتر جاری را 3بار دیگر روی

  لایه textureاجرا کنید سپس حالت لایه textureرا از normalبه multipyتغییر دهید

 

  و opacityلایه textureرا از 100به 75تغییر دهید

 

   لایه crustرا انتخاب کنید و به روش یاد شده لایه textureرا به این لایه لینک کنید

  و کلید های میانبر [ctrl+e]را بفشارید تا دو لایه به هم لینک شده با هم ترکیب

  شده و تبدیل به یک لایه شوند . کلید های میانبر [ctrl+l]را بفشارید و پنجره

  levelsرا مانند شکل زیر تنظیم کنید :

 

   و به منوی filterرفته و از مجموعه فیلترهای artisticفیلتر plastic wrap را انتخاب

  کنید و در این فیلتر مقدار highlight strengthرا برابر با 15و مقدار detailرا برابر با 9

  و مقدار smoothnessرا برابر با 7 قرار دهید و فیلتر را روی لایه crustاجرا کنید

  و به منوی edit رفته و گزینه fade plastic wrapرا انتخاب کنید و در این گزینه مقدار

  opacityرا برابر با 20 قرار دهید سپس کلید های میانبر [ctrl+u]را بفشارید و پنجره

  hue/saturationرا مانند شکل زیر تنظیم کنید :

  

  پنل channelsرا انتخاب کنید و کانال origرا کشیده و روی دکمه

   create new channel []رها کنید و روی کانال orig copyدوبار کلیک کنید

  و نام این کانال را به sauceتغییر دهید . به منوی filter رفته و از مجموعه فیلتر های

  blur فیلتر gaussian blurرا انتخاب کنید و در این فیلتر مقدار Radiusرا برابر با 6قرار

  دهید و این فیلتر را روی کانال sauceاجرا کنید سپس کلید های میانبر [ctrl+l]را

  بفشارید و پنجره levelsرا مانند شکل زیر تنظیم کنید:

  ادامه آموزش را در قسمت بعدي دنبال كنيد.

   
 

به اشتراک بگذارید