کاربر گرامی، محتوای این صفحه از سایت قدیمی مجیدآنلاین در این بخش قرار گرفته شده است، از این رو ممکن است مشکلاتی در این صفحه وجود داشته باشد.
از شما تقاضا می‌کنیم، مشکلات این صفحه را با ارسال لینک مقاله از طریق صفحه تماس با ما اطلاع دهید.

توپ گلف

 

 

 

Golf Ball In Photoshop

در اين آموزش شما با نحوه ساختن يك توپ گلف در محيط فتوشاپ آشنا خواهيد شد!

 

 
 

ابتدا يك فايل جديد بسازيد و پشت صحنه آن را مشكي رنگ كنيد.

با استفاده از ابزارcircular marquee يك دايره رسم كنيد و داخل آن را با رنگ سفيد پر كنيد.

حالا يك فايل ديگر با اندازه 20*20 پيكسل و با پشت صحنه Transparent باز كنيد و سپس با همان ابزار circular marquee يك دايره در آن رسم كنيد و داخل آن را با رنگ سياه پر كنيد.

به Edit: Define pattern رفته و نام را Dimples وارد كنيد.

به فايل اصلي بازگرديدو يك لايه جديد بسازيد.

در لايه اي كه دايره را رسم كرديد Ctrl+Click كنيد تا دايره انتخاب شود و سپس با فشردن Shift+Delete پنجره Fill  را ظاهر نماييد.
حالا Use  را به Pattern تغيير دهيد و  نقشي را كه ساختيد از ليست Mode انتخاب كنيد

حالا  Ctrl+T را بفشاريد و جسم را 45 درجه بچرخانيد.

حالا به  Filter:Blur:Gassian Blur رفته و در جعبه متن عدد 2 را وارد كنيد و با فشردن Ctrl+f اين كار را دوبار تكرار كنيد.

 
 

حالا به Filter>Distort>Spherize  برويد و عدد 100 را وارد كنيد.

حالا D را براي تغيير رنگ به رنگ پيشفرض فشار دهيد و سپس X را براي عوض شدن جاي رنگ ها و سپس با فشردن G ابزار Gradient را انتخاب كنيد.

دوباره روي لايه دايره Ctrl +Click كنيد و سپس با انتخاب Redial Gradient و تغيير پارامتر Opacity به 50% خطي از مركز دايره به طرف بيرون رسم كنيد.

 

حالا شمابراي اعمال افكت نور نقش كاملي داريد.

اكنون يك لايه جديد بسازيد و همه لايه ها را روي آن Merge كنيد سپس همه را انتخواب كپي كنيد.

حالا به تب Channels برويد و يك Channel جديد بسازيد و موضوعات كپي شده را در آن Paste كنيد.

حالا RGB را انتخاب كنيد و به لايه Merge شده باز گرديد.

Shift+Delete را بفشاريد و لايه را با 50%Gray پر كنيد.

به Filter:Render:Lighting effects  برويد.

شما مي توانيد هر چند تا منبع نور از انواع مختلف را براي دادن جلوه هاي مختلف به توپ اضافه كنيد.

در اين آموزش از يك spotlight و يك omni light استفاده شده است.

حالا Texture Channel  را به Alpha 1 كه قبلا ساختيم تغيير ميدهيم و White is high را فعال ميكنيم و Height را روي  50%   تنظيم ميكنيم.
 

 

حالا Okey را فشار دهيد.

 

حالا روي لايه اصلي دايره Ctrl+Click كنيد و سپس Select Inverse كنيد و قسمت هاي اضافه را پاك كنيد.
Ctrl+l را فشار دهيد تا و مثلث سياه را تا 125 جابجا كنيد و همچنين علامت قهوه اي را تا 1/30 حركت دهيد.
حالا تغريبا كار كامل شده است فقط كافي است لايه هاي اضافي را پاك كنيد و نيز افكت هاي زير را روي لايه توپ اعمال كنيد كه براي راحتي كار در زير به انگليسي نوشته ام:

Inner Shadow
Hard Light with Black
Angle -159
Distance 49 px
Choke 0%
Size 62 px
Colour Overlay
Blending mode Color
Colour #929AA0
Opacity 100%
Gradient Overlay
Blending Mode Overlay
Style: Linear
Angle 24 degrees
Scale 70%
 

 
 

به اشتراک بگذارید