ترفندهای PostProduction - نویزگیری به روش Inverse

ترفندهای PostProduction - نویزگیری به روش Inverse
در این آموزش قصد دارم یکی از ترفندهای پست پروداکشن و رندرینگ، که برای تمامی موتورها قابل استفاده است را معرفی کنم.
این ترفندها بصورت تجربی یاد گرفته ام که میخواهم با شما هم به اشتراک بگذارم.
این روش نویز گیری هست که ازش استفاده میکنم، برای اینکه بدترین حالت نویز رو در نظر بگیریم ... نمونه من یک رندر خیلی ساده و با نویز بالاتر از ویری ، کورونا رندر هست .
دارالترجمه رسمی
دارالترجمه رسمی پارسیس شامل خدمات ترجمه رسمی و تخصصی در بیش از 60 زبان زنده دنیا
افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس به صورت کاملا فارسی
افزونه فرم ساز آسان
فرم ساز آسان اولین فرم ساز کاملا فارسی وردپرس
خرید ورق گالوانیزه رنگی
خرید انواع ورق گالوانیزه رنگی با بهترین قیمت
کارگاه رویه کوبی در تهران
بهترین کارگاه رویه کوبی و تعمیر مبل راحتی و استیل در تهران با قیمت و کیفیت عالی
خودتان را اینجا معرفی کنید


1 - رندر اصلی دارای ( کاستیک ، Soft Shadow و *...) :



2 - خوب کار اول انالیز کردن کار هست ، برای این کار با استفاده از levels کار رو به 0 - 1 برسونید :


نکته : Watermark رندر اگر دارید مثل رندر بالا حتمی قبل از دینویز حذفش کنید .

3 -حالا کافیه با یک پلاگین Denoiser در مرحله ای اول عکس مخصوص انالیز رو ساب بندی یا همون منطقه بندی برای Noise Sampler کنید . ( من از Define استفاده میکنم . )



4 - تصویر بعد از Denoise شدن :



5 - حالا شما دارای بدترین حالت نویز تصویر با دینویز شدنش هستید . حالا کافیه ، همون تنظیم رو روی رندر اصلیتون انجام بدید که در فتوشاپ باید Control + F رو بزنید .
خب در این حالت شما دارای نویز ریز و کمی تار شدن لبه های تصویر هستید.


تا اینجا از تکنیک اولم .


بریم سراغ تکنیک دوم ... این خروجی رو نگه دارید ، چون تکنیک دوم باید روی همین دومی انجام بشه .

1 - برای تکنیک دوم شما باید یک رندر Normal از صحنتون داشته باشید ، خوب همونطور که میدونید نرمال مپ متشکل از 3 جهت نور XYZ در سه کانال RGB هست ... 



2 - حالا ما با کانال Red و Green کار داریم . ما این دو کانال رو در هم Blend میکنیم با Soft light و بعد Blue رو Overlay میکنیم . 


خب اینجا شاید بگید این داره الکی هی قضیه رو پیچیده میکنه اما این کار یک نکته مهم هست اونم اینکه در اخر اگر تنها یک نرمال داشته باشید نور شما تغییر میکنه ... !
پس این مرحله رو با دقت انجام بدید .


3 - حالا کاری که مونده اینه که این تصویر رو به حالت High pass در میاریم و بر روی ک Overlay میکنیم ... این کار یک شارپنس خیلی خوب به کار شما میده و ادج های از دست رفته رو با حالت بهتری بر میگردونه ... و همینطور این شارپنس شباهت زیادی به عکس
دوربین داره ...



4 - این تصویرمون تا اینجا :




5 - حالا ما یک نویز خیلی خفیف داریم که اونم کافی با Denoiser بگیریم .... بعدم یک پست پرو کوچیک :D

سیدعارف رضوی متولد 21 مرداد 1365 ساکن قائمشهر مازندران هستم. سال 92 از رشته مهندسی معماری فارغ التحصیل شدم. سابقه کار 16 ساله با نرم افزار 3d studio max دارم. در حال حاضر در گروه معماری زاویر به عنوان مدیر آتلیه معماری مشغول به کار هستم. در سال 2013 پروژه پاییز دوست داشتنی من در مجله digital myhem 3d landscape به چاپ رسید.

نظرات و سوالات کاربران

هنوز دیدگاه و یا سوالی ارسال نشده است.
هم اکنون شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.